Unik bild på ny levererad J 9 till F 9 på Gotland
Unik bild på J 9 vid Roma Kloster under neutralitetsvakten 1940(Aug-Sep)
J 9 ur 1.divisionen på Roma Kloster
Ground loop skedde rätt ofta med alla flygplan och här är det Ivar röd 12 som har råkat ut just för detta på F 21 Kallaxhed ,Notera vinterkamouflaget
J 22 Ivar Röd Bertil
Fin bild på J 22A Ivar Röd Filip
J 21A Röd Harald vid Flygverkstaden
J 21A Röd Gustav
F 9,s Hkp 3 lämnar F 9 för sista gången 1969-02-14. Besättningsmedlemmarna är: Bert Andersson,Assar Ottosson, och Bengt Abrahamsson
Välkänd bild på J 11(2545) med Svante Nordqvist vid spakarna ovanför Värnen
J 22B Röd Martin (troligtvis 22140) som totalhav 1945-07-09
J 21A Röd Tore
Lt Hilding Bennegård framför J 28B år 1951
Eltekniker Planbäck byter radio på J 29F(29592) Sommaren 1960
Haglindgruppen tränar över F 9 med sina J 29F
Fyllning av syrgas på J 29 Tunnan röd Johan under krigsövning
J 29E på 1 divisionens platta
J 29E ur 1 Division med en Sk 16 lite längre bort
Ivar-14 (34062) flygtiden 809 tim
Ivar 38 (34095) Flygtid 887 tim
Ivar 69(34021) Flygtid 1266 tim
Ivar 04 (34011) Flygtid 1130 tim
Ivar 10 (34029) Flygtid 1184 tim
Blandad divison på Ivar Röd strax innan nedläggningen av flottiljen 1969
Notera att noshjulet har vridit sig runt så det är bak och fram
J 34 Röd Ivar 06 vid sjöbobasen
Lars Danielsson från andra divisionen vid första divisionens Sk 12
Notera djävulen på flygfkroppen
En av Divisionens J 9 framför en hangar på Bunge flygfält
Smått unik bild på två J 11 som är i Kiruna men dessa har både orginal & Vinterkamouflaget (kvar) och ser man på Nr 13 stjärtfena så är anropsnr inte reglementsenlig
Foto: Fvm & Kurt Endenholm
Ivar röd 14 Kiruna och första divisionens J 11 var troligtvis dom enda på F 9 som hade vinterkamouflage på sina J 11 och vissade hade anropssiffror målade i rött
J 11 Ivar 19 (2524) på besök hos F 1
J 21A och närmast är det Knarren och sedan Pilen på divisionens platta
Tidningsutklipp från Mars månad 1951.J 28B(28153) Röd S
Hkp 3 flyger lågt över F 9 innan man tar farväl. Notera polisbilarna i bakgrunden
J 11 på Storsjöns is
J 22B Ivar Röd C
Ivar Röd C J 22B uppstatt för troligtvis inskjutning av akan på Säve fältet
J 22A F 9-13 (22139) på F 9 och i bakgrunden ser man 22118
Bogsering av J 21 Röd Rudolf med Willys Jeep. Intressant att se bogserstångens infästning och att bogseringen skedde "bakvänt
J 21A1 med vpl
J 28B på 1:a divisionens platta. På 2:a divisionens platta ser man några J 21:or och dom började byta sina 21:or i April 1950
Flygförarna på Ivar röd vid en J 28B, Hösten 1951. Från vänster fältflygare (ffl) Erik Olsson, ffl Gunnar Johansson,Fänrik Sten Heimer, ffl Egon Svensson/ Regefalk,ffl Robert Gustafsson,ffl Rolf Nilsson,ffl Bo Carlsson,Kapten Curt Winker, Löjtnant Hild Bennegård,Löjtnant Rolf Eriksson,ff Göran Andrée. Notera den moderniserade divisionssymbolen
J 28B Bertil röd (28111)
En fyrgrupp som tränar ! Och sedermera bli känd som Haglindgruppen
Rote J 29E ur 1.divisionen under stigning över Västerhavet efter start från Säve
Sommaren 1950 ombeväpnade man till J 29A Första J 29A som kom till F 9 var 29158 Blå Adam . Antalet J 29 or på F 9 var 162 under 1952-1962 Här är det Röd Adam(Haglindgruppen) som landar på F 6
J 29F Röd Martin
Generalmajor Ingvar Berg framför J 29 Röd Ivar
Under 1961 började man ombeväpna F 9 (Ivar Blå) med J 34 och alla divisioner var omväpnade 1962. Man planerade med att F 9 skulle få alla J 35B från F 18 runt 1966 som i sin tur skulle få J 35F. Men så blev ikke fallet som vi vet .Antal J 34 på F 9 var 70 (varav 4 st fanns på F 14) mellan 1961-1969 som reserv
Ivar 13 (34007) efter ett smärre landningstillbud på F 9 1965
Flygtiden slutade på 895 tim efter nödlandning på F 4 samma år
Manskap vid J 34 på Sjöbobasen